På riktigt

så ska jag nu bygga upp mitt liv! Tillsammans med en person som jag absolut inte alls kännt länge MEN som jag litar på och älskar, hur sjukt det än kanske låter för alla andra... Vi delar både drömmar och rädslor, förflutet och framtid.

Jag har nu sabbat ganska många behandlingar, den senaste på Hagforsgruppen i Värmland, som iof var ett ganska sjukt och illa skött ställe (jaja rättfärdiganden och undanflykter tänker ni) och det kanske till viss del stämmer men de var och är faktiskt ett fuckat ställe och jag tycker jävligt synd om er som är kvar där, tyvärr så är min älskling en av dom stackarna...

Nu chillar jag på Villa Vägen Ut Susanne i Örebro, eller ja chillar är nog ganska fel ord, jag jobbar ganska hårt med mig själv tycker jag, det är inte lätt att vara drogfri i sin hemstad.
Det är obligatoriska möten varje Tisdag och Torsdag (AA el NA möten för er som inte fattade det) och jag går slaviskt på mina Torsdagsmöten på NA, det är som om det verkligen var meningen att jag skulle vara där, varje gång så händer det nånting bra för mitt tillfrisknande... Det är nästan lite mystiskt, för er som aldrig behövt gå på ett möte, är det nog svårt att förstå vad jag menar, men ni som själva upplevt kraften i NA ni vet vad jag pratar om! Det där lugnet som kan infinna sig under och efter ett bra möte.

Visst jag har inte varit drogfri i mer än 50 dagar och ja självklart så går jag fortfarande ner i djupa svackor, men nu vet jag bättre hur jag ska hantera mig själv i de situationerna, vilket innebär att jag inte behöver vara nere i kolkällaren längre än jag själv väljer att vara... Offer koftan sitter inte fastlimmad på mig, jag väljer själv när jag vill ta på och av mig den, ibland behöver den sitta på lite längre och ibland lite kortare tid beroende på hur synd jag vill tycka om mig själv. Jag tycker inte att det är något fel i att tycka synd om sig själv, för ibland är det faktiskt synd om en, även om folket runt omkring dig inte tycker det. Som t.ex. i helgen när jag tappade en tand, en TAND och jag är 23 år gammal liksom!!!! Det var förmodligen ingen mer än jag som tyckte att det var så synd om mig att jag var tvungen att gråtandes ringa min mamma och be henne komma och sedan ringa upp min Jimmy och gråta ännu mer, folk trodde ju att det var någon som hade dött så som jag betedde mig hela den dagen, men who the fuck gives a shit, jag behövde gråta och älta och tycka synd om mig själv, så då gjorde jag det.
Man ska inte vara rädd för att visa sig svag, enligt min nya livsfilosofi är det rent av en styrka att kunna visa sig svag och be om hjälp, för jag klarar inte allt ensam, jag behöver människor och nu för tiden så vet jag oxå att människor behöver mig... Tack och gonatt!!

Kommentarer
Postat av: Pyrsan

min lilla trollunge, jag tycker du gör ett kanonjobb nu! Älskar dig mest i hela världen

2010-10-19 @ 04:45:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0